ستقوم بزيارة قلعة القديس بطرس ، شعار بودروم. شيد فرسان القديس يوحنا معقل الصليبيين بين عامي 1402 و 1409. جاء الفرسان إلى هاليكارناسوس وبدأوا في بناء القلعة بعد هزيمتهم في سميرنا (الاسم القديم لإزمير). لقد استخدموا دون علمهم العديد من الحجارة من قبر Mausolus الهائل. لا يزال من الممكن رؤية العديد من الحجارة من الضريح ، أحد عجائب الدنيا السبع في العالم القديم ، على جدران القلعة حتى يومنا هذا. تتكون دفاعات القلعة من الجدران التي بنيت عليها الأبراج المركزية والأسوار. الأبراج الفرنسية والإيطالية والألمانية والإنجليزية من بين الأبراج الأربعة الأخرى. على ارتفاع 48 مترًا فوق مستوى سطح البحر ، يعد البرج الفرنسي أطول مبنى في مجمع المباني. أصبحت قاعات القلعة الآن متحفًا يضم قطعًا أثرية من العصر البرونزي والميسيني والعتيق والكلاسيكي والهلنستي والروماني والبيزنطي. والكثير من الأماكن الأخرى حسب البرنامج الذي سيرسل إليك.

Visit St. Peter's Castle, Bodrum's emblem. The Knights of St. John constructed the Crusader stronghold between 1402 and 1409. The Knights came to Halicarnassus and started building the fortress after they were defeated at Smyrna (the ancient name for Izmir). They unknowingly used numerous stones from the enormous Mausoleum tomb. Many stones from the Mausoleum, one of the seven wonders of the ancient world, can still be seen today on the castle walls. The castle's defenses were made up of walls to which central towers and ramparts were built. The French, Italian, German, and English towers are among the other four. At 48 meters above sea level, the French Tower is the building complex's tallest structure. The halls of the castle are now a museum featuring artifacts from the Bronze Age, Mycenaean, Archaic, Classical, Hellenistic, Roman, and Byzantine periods. Moreover, plenty of other places as mentioned in the program will be sent to you.